Tudod mit jelent valóban szabadnak lenni?

 " - Én szabad vagyok." - halljuk sokszor a kijelentést, miközben fogalmunk sincs, mit jelent valójában szabadnak lenni! A szabadság érzésének semmi köze ahhoz, hogy párkapcsolatban élsz, vagy sem!



Neked mit jelent a szabadság? Gondolkodtál már rajta? Egyáltalán eszedbe jut az érzés és ami mögötte van?

Természetesen nem arra gondolok, hogy milyen érzés, amikor a jól megérdemelt éves szabadságodat töltöd. Hiszen a szabadság egy érzés, sőt, talán nézőpont kérdése, de semmiképpen sem arról szól, hogy éppen szingliként éled mindennapjaidat, vagy társként valaki oldalán.

Egészen addig, amíg darabokra nem hullott az életem, fogalmam sem volt, mit jelent szabadnak lenni. Mert bizony hajlamosak vagyunk akkor is panaszkodni, amikor valójában nem is olyan rossz az életünk, így aztán sokan, sokszor gondoljuk, hogy nem vagyunk eléggé szabadok...

Hosszú és fájdalmas folyamat volt, míg tudatosult bennem, hogy néha-néha már a testem fölött sem én rendelkezek. Nem élhetek úgy, ahogy szeretnék, nem szerethetek úgy, ahogy jó lenne szeretni, s főleg nem úgy szeretnek, ahogy szeretni kellene....

Egyáltalán szeret-e egy olyan ember, aki azzal sem törődik, ha éppen fájdalmat okoz? Fizikai fájdalmat, s ezzel egyidejűleg lelki traumát, ami soha nem tűnik már el lelkemből. 

Rá kellett jönnöm, hogy aki ezt egyszer megteszi, megteszi többször is és bárhogy bizonygatta, hogy szeret, szüksége van rám, egyre inkább elhatalmasodott rajtam az érzés, szeretnék szabad lenni.

Amikor aztán hosszú vívódás, rengeteg fájdalom után végre új életet kezdtem, végre megértettem, mit jelent a szabadság.

Boldog voltam, hogy nem kellett megtennem azt, amit nem szeretnék.

Felemelő és megnyugtató érzés volt, hogy én rendelkezem a saját testem, a saját életem fölött. Végre nem voltam többé bántalmazott!

Azóta eltelt sok-sok év, de ma is gyakran előfordul, hogy a semmiből rám tör az érzés, milyen jó, hogy szabad vagyok. Bár a félelem egy részemben örökre ott marad, már nem kell minden nap rettegnem. 

Éppen ezért, te, aki azt hiszed, a szabadság egyenlő a gondtalan nyaralással, a semmittevéssel, a szingliséggel, óriásit tévedsz!

Legyen szó akár magánéletről, akár munkáról, vagy éppen barátságról, az élet minden területén megtapasztalhatjuk, mit jelent szabadnak lenni, ahogy azt is, mit jelent, megalázva, félelemben, fájdalomban élni.

 A szabadság tehát azt jelenti, nem kell megtennem, amit nem akarok. A szabadság azt jelenti, senki nem bánthat, ha én nem adok rá engedélyt. A szabadság számomra azt jelenti, hogy emberhez és nőhöz méltón bánnak velem. 


Fotó: Pixabay

Szerző: Saját Szemmel






Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Szigetköz - Földi paradicsom az Öreg-Duna és a Mosoni-Duna ölelésében

Miért érdemes Vaskeresztest felvenni a bakancslistánkra? - mutatjuk.

A PIACOZÁS VALÓBAN BOLDOGÍT? MIÉRT KELLENE GYAKRABBAN PIACRA JÁRNUNK?