VALÓDI KINCS A KERTBEN! MUSKOTÁLYZSÁLYA



Döbbenet, hogy évek óta van a kertemben és én még a nevét sem tudtam. Azt meg pláne nem, mekkora kincs! A muskotályzsálya nem csupán szép virág, sokkal inkább egy hasznos gyógynövény!


Bevallom túl sokat nem tudok a muskotályzsályáról, de azt a keveset szívesen megosztom Veled!

Nem csupán virágát, de levelét is felhasználhatod. A szedést érdemes a reggeli órákra időzíteni. Vagy még előnyösebb a hajnali órákban!

Frissen vagy akár illóolaj formájában egyaránt hatásos.

A teljesség igénye nélkül, lássuk miért olyan nagy kincs, ha van muskotályzsályánk! Persze ha nincs, akkor is könnyedén beszerezhetjük!

Mivel segíti a faggyútermelést, eredményesen használható korpás fejbőr esetén. Szabályozza az izzadságmirigyek működését. Csillapítja a fejfájást.

Enyhíti a menstruációs panaszokat. Serkenti a vérkeringést. Oldja a stresszt, alkalmazható magas vérnyomás esetén is.

Vízelethajtó, emésztési problémák esetén is ajánlott. Borogatásként használva elősegíti a sebgyógyulást.

A muskotályzsályából készült illóolajat parfümök előállítása során is használják. Ezenkívül különböző kozmetikai termékek, például krémek összetevőjeként.

Ezenkívül számos jótékony hatása ismert!

Neked van a kertedben muskotályzsálya?
Írd meg!

Ha tetszett, megoszthatod!
Kövess facebookon is!





Megjegyzések

  1. Igen van.Évekig nagyon sok volt. Aztán valahogy eltűnt.Tavaly a kert végében felfedeztem.Most már van két bokrom.Nagyon szépen virágzik.Nem is tudtam,hogy mia neve és milyen értékes virág.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én sem tudtam, egészen idén tavaszig.😃 Egyébként az szuper, ha van kettő, ugyanis jövőre még több lesz!🙂

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Szigetköz - Földi paradicsom az Öreg-Duna és a Mosoni-Duna ölelésében

Miért érdemes Vaskeresztest felvenni a bakancslistánkra? - mutatjuk.

A PIACOZÁS VALÓBAN BOLDOGÍT? MIÉRT KELLENE GYAKRABBAN PIACRA JÁRNUNK?