Ha a kávé mesélni tudna...




Miért olyan jó beülni valahova egy kávéra? Vajon miről beszélgetünk kávézás közben?  
Hülyeségekről fecsegünk? Meglepődnénk, ha a kávé mesélni tudna!

Valamikor régen, amikor maximum csak otthon ittam kávét, gyakran elgondolkodtam, miért járnak az emberek kávézni?! Ennyire sok pénzük van? Lusták otthon kávét készíteni? Unatkoznak?

Aztán " kinti" életem során is azt vettem észre, hogy minden utcában, minden téren, minden sarkon kávézók vannak, tömve emberekkel. Ezt a luxust! - gondoltam.

Egyszer aztán rábólintottam, amikor már sokadszorra invitáltak kávézni.  Meglepően jó volt leülni egy kávézó teraszán. Jó volt beszélgetni és nem rohanni sehova. Így aztán szépen, lassan, észrevétlenül rászoktam a kávézásra.

Egy idő után rájöttem, nem is a kávé a lényeg! Abszolút nem meghatározó, hogy kávézunk, vagy üdítőt iszunk, esetleg egy pohár ásványvízet.

Ami sokkal fontosabb, az a társaság. Teljesen mindegy, hogy baráti társasággal, vagy csupán egy valakivel kávézunk.

S, hogy miről beszélgetünk? Nem mondom, hogy soha nem voltak terítéken csajos témák, de korántsem igaz, hogy a nők csak szoláriumról, műkörmökről, meg pasikról áradoznak.

Nagyon is komoly témák kerülnek elő kávézás közben. Azt vettem észre, hogy az emberek jobban megnyílnak. Olyan részleteket árulnak el az életükről, amelyekről nem beszéltek volna, ha csak szimplán összefutunk az utcán.

Amikor külföldön dolgoztam, gyakran előfordult, hogy egyedül kávéztam. Kicsit sem bántam, néha ugyanis kimondottan jól esett önmagammal lenni. 

Olyankor akaratlanul is fültanúja voltam a szomszédos asztaloknál zajló beszélgetéseknek.

Képzeljétek, a pasik nem csak nőkről és szexről beszélgetnek. Néha ők is szenvednek, bizonytalanok és persze nagy terveik vannak. 

Na de olyan is volt, amikor hetven körüli hölgyek, fiatal pasikat analizáltak. A hajam égnek állt a hallottaktól. Én éreztem magam kellemetlenül, őket cseppet sem zavarta, hogy mások is hallották.
Szóval,  ha a kávé mesélni tudna, néha bizony meglepődnénk!

 Összességében jó dolog beülni valahova egy kávéra. Kicsit lazítunk, beszélgetünk, jobban megismerjük egymást.
Egy kávé mellett nem csupán álmainkról mesélhetünk, de terveket is szőhetünk.
Egy kávézás után felszabadultabban, boldogabban folytatjuk a napi rutint.







Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Szigetköz - Földi paradicsom az Öreg-Duna és a Mosoni-Duna ölelésében

Miért érdemes Vaskeresztest felvenni a bakancslistánkra? - mutatjuk.

A PIACOZÁS VALÓBAN BOLDOGÍT? MIÉRT KELLENE GYAKRABBAN PIACRA JÁRNUNK?